4 Tempat Menarik Bercuti di Los Angeles

LOS ANGELES adalah sebuah bandar yang berada di Negara bahagian California, Amerika Syarikat. Bandar ini digelar dengan City of Angeles. Los Angeles merupakan pangkalan Hollywood, maka kota ini digelar dengan "Ibu Kota Hiburan Dunia". Tidak hanya terkenal dengan media hiburannya saja, Los Angeles juga menyajikan banyak tempat pelancongan yang membanggakan.

4 Tempat Menarik Bercuti di Los Angeles

Siapa yang tidak tahu dengan papan bertuliskan Hollywood yang berada di Los Angeles. Tempat ini adalah sebuah kawasan tanah yang dijadikan salah satu icon budaya yang terkenal di Amerika. Terdapat pelbagai tempat menarik yang anda boleh kunjungi di Los Angeles. Berikut adalah antaranya:

4 Tempat Menarik Bercuti di Los Angeles

1. Universal Studio Hollywood

Tempat pelancongan ini akan membawa anda ke dalam dunia perfileman Hollywood. Terdapat bola dunia bertuliskan Universal Studio yang menjadi mercu tanda Los Angeles. Tempat ini merupakan taman bermain yang dimanfaatkan juga sebagai studio filem. Universal Studio Hollywood sudah beroperasi sejak tahun 1951. Tempat ini menjadi kawasan wajb yang harus anda lawati ketika bercuti ke Los Angeles, terutama apabila anda pergi bercuti dengan keluarga.

2. Walt Disneyland

Disneyland terletak di Anaheim, kira-kira 45 minit dengan menggunakan kereta dari pusat bandar. Tempat ini adalah satu-satunya theme park yang direka dan pembangunannya disupervisi langsung oleh Walt Disney. Tempat ini sangat sesuai untuk anda yang kebetulan bercuti dengan orang tersayang. Di tempat ini anda merasakan tinggal di istana-istana mewah seperti anak perempuan di filem Sleeping Beauty.

Tempat ini sudah sangat popular di tengah-tengah pencinta kartun Disney. Disneyland Park dibagi menjadi Main Street dan tujuh daerah lain. Di tempat ini anda boleh mencari tokoh-tokoh Disney dan dapat berfoto bersama.

3. Santa Monica

                      Image result for santa monica beach

Terletak di bagian barat dari Los Angeles. Di lokasi ini anda boleh melawat banyak pantai, seperti Venice Beach, Santa Monica dan Malibu. Jangan bimbang ketika anda belum mencari oleh-oleh yang ingin anda beli, jalan-jalan menuju pantai ini dipenuhi dengan kedai-kedai dan restoran.

Santa Monica adalah sebuah kawasan di pesisir Los Angeles. Di tempat ini anda akan di tawarkann energy urban dan atmosfera bandar dinamik. National Geographic menobatkan Santa Monica sebagai salah satu daripada 10 bandar dengan pantai terbaik di dunia.

4. Sunset Boulevard

Tempat pelancongan yang berada di LA ini yang bernama Sunset Boulevard merupakan salah satu tempat pelancongan yang mempunyai banyak kebun buah dan untuk saat ini. Sunset Boulevard adalah tempat pelancongan yang paling di kenal di tanah parsel. Di Sunset Boulevard kita boleh melihat matahari terbenam dengan indah dan luar biasa sekali.

Tempat ini juga sesuai bagi anda yang ingin santai petang dengan menikmati percutian anda. Jika anda sudah berada di LA maka anda tidak boleh menyempatkan diri untuk singgah ditempat pelancongan yang satu ini.

Bagi anda yang suka bercuti atau melancong ke luar negara. Anda boleh lawati tempat menarik yang ada di Los Angeles.

No comments

Powered by Blogger.