5 Tempat Menarik Bercuti di Vietnam

TAHUKAH negara Vietnam ternyata punya banyak tempat cantik yang boleh anda kunjungi di percutian kali ini. Berbagai tempat pelancongan di sana menawarkan panorama indah yang boleh membuat anda jatuh hati apabila melihatnya. Berikut adalah 5 tempat menarik bercuti di Vietnam yang wajib anda kunjungi.

               Image result for Cat Ba

5 Tempat Menarik Bercuti di Vietnam

1. Cat Ba

Cat Ba merupakan pulau terbesar yang ada di Holang Bay. Pulau seluas 285 kilometer persegi ini jadi destinasi kegemaran traveler saat berkunjung ke Vietnam. Banyak perkara yang boleh dilakukan semasa ke pulau ini. Mulai dari mendaki, mendaki gunung, bird-watching, snorkeling, atau bermain kayak. Ada tasik, air terjun, gua batu kapur, hingga pantai dengan air yang jernih.

2. Da Nang

Da Nang jadi salah satu destinasi yang mesti dikunjungi para traveler saat bertandang ke Vietnam. Sebaiknya anda lihat area Bandar Danang saat malam hari. Sebab, di waktu tersebut pemandangan bandar akan semakin tertarik dengan hadirnya lampu berwarna-warni yang menghiasi kawasan Sungai Han.

3. Da Lat

              Image result for Da Lat

Da Lat berada di kawasan dataran tinggi Vietnam. Tempat cantik satu ini dikelilingi oleh pohon pain yang rendang, tasik yang cantik, dan air terjun yang menawan. Tak hanya itu, anda pun boleh melihat pelbagai jenis bangunan dengan reka bentuk seni bina bergaya Perancis yang khas. Keaslian seni bina tersebut membuktikan kalau kawasan ini pernah diduduki oleh Perancis di masa lalu.

4. Bandar Raya Ho Chi Minh

Ho Chi Minh merupakan bandar terbesar di Vietnam. Di Bandar ini anda boleh mencari pelbagai penginapan dengan harga yang murah meriah, restoran klasik, serta pasaran tradisional yang menarik. Riuhnya bandar ini menjadi daya tarik yang membuat Ho Chi Minh dinobatkan sebagai salah satu destinasi tercantik di Vietnam.

5. Pulau Phu Quoc

                Image result for Pulau Phu Quoc

Pulau dengan pantai berpasir putih yang dikelilingi oleh hutan tropika. Awalnya, Pulau Phu Quoc adalah pulau terpencil yang tak banyak diketahui pelancong keberadaannya. Banyak perkara yang boleh dilakukan di Phu Quoc, mulai dari diving, bermain kayak, atau hanya bersantai di pantai.

Yang ingin pergi melancong atau bercuti, anda boleh buat pilihan pergi melancong ke Vietnam untuk kunjungi tempat-tempat menarik ada disana.

No comments

Powered by Blogger.