5 Tempat Menarik Bercuti di Dubai Yang Wajib Anda Kunjungi

TAHUKAH anda Dubai selalu memukau pengunjungnya dengan pelbagai destinasi pelancongan mulai dari Dubai Opera, Dubai Canal, Dubai Parks and Resorts, hingga IMG Worlds of Adventure yang sungguh memukau.

Sebagai tambahan, acara tahunan seperti Dubai Shopping Festival, Dubai Food Festival, Emirates Airline International Festival of Literature, Art Dubai, Middle East Film and Comic Con, Dubai Summer Surprises, hingga Dubai World Cup terus berkembang dan semakin menarik lebih ramai pengunjung dari seluruh dunia.

Bagi anda yang ingin bercuti ke Dubai, ada banyak destinasi pelancongan yang boleh anda kunjungi. Jom lihat dibawah:

5 Tempat Menarik Bercuti di Dubai Yang Wajib Anda Kunjungi

5 Tempat Menarik Bercuti di Dubai Yang Wajib Anda Kunjungi

1. Muzium Etihad

Muzium Etihad dibuka pada 7 Januari 2017 yang mempunyai saiz 2.5 hektar akan menceritakan sejarah terbentuknya Emiriah Arab. Terletak tepat di samping Union House, tempat menandatangani perjanjian UAE yang dilakukan pada tahun 1971. Bagi pelancong yang ingin megetahui lebih dalam mengenai sejarah negara ini, Muzium Etihad menawarkan maklumat yang melimpah.

2. La Perle by Dragone

Pentas pertunjukkan kekal perdana di rantau ini, akan mula dibuka pada pertengahan 2017. Tempat ini akan menjadi pentas pertunjukkan menakjubkan yang mempunyai aqua theatre dengan 1,300 tempat duduk dengan sebuah kolam bersaiz 2.5 juta liter air. Pertunjukkan La Perle by Dragone akan menampilkan 65 seniman dari 23 negara dengan penampilan menegangkan, termasuk menyelam sedalam 35 meter dan terbang menggunakan cangkuk di sekitar auditorium dengan kelajuan 15 kilometer per jam.

3. Dubai Safari Park

                      Image result for Dubai Safari Park

Dubai Safari menjadi sebuah taman binatang berukuran 119 hektar dengan 10,000 haiwan dan terletak di Al Warga. Fasa pertama, yang akan dibuka tahun depan, akan menghadirkan singa, antelope, gajah dan haiwan-haiwan dari Asia ke dalam taman ini, dan fasa kedua akan menghadirkan haiwan-haiwan dari Amerika. Hotel dalam taman juga sudah dirancang untuk dihadirkan, yang memberikan pelancong peluang untuk benar-benar menikmati pengalaman safari mereka yang tak dapat dilupakan.

4. Holy Quran Park

Holy Quran Park direka menggunakan sudut pandang Islami, dengan tujuan untuk mendidik baik pelancong Muslim maupun non-Muslim mengenai Al-Quran, dan menjelaskan pelbagai cerita yang ada pada kitab ini. Taman ini juga menghadirkan pelbagai kemudahan seperti Islamic park, arena bermain anak, sudut Umrah, teater di alam terbuka, kawasan pertunjukkan, tilawah dari pelbagai cerita dalam Al Quran, air pancut, rumah kaca, taman padang pasir , sungai, jalur berlari dan berbasikal.

5. Hot Air Ballooning and Falconry

Menggabungkan sensasi belon udara panas dengan sukan memburu, pengalaman baru ini berjanji untuk menghadirkan sensasi berbeza. Berkerjasama antara Balloon Adventures Dubai dan Land Rover, pengalaman berharga AED 1,100 ini akan membawa anda memandu di sebuah belon udara panas menyusuri padang pasir dengan pemandangan matahari terbit, sambil melihat helang diikuti dengan sesi memandu menggunakan Land Rover klasik, dan sajian sarapan bertaraf tinggi.

                   

Bagi anda yang ingin bercuti ke Dubai, jangan lupa kunjungi 5 tempat menarik ini! 

2 comments:

  1. Kalau aku kaya, aku belanja semuanya..bil2 jiran keluarga, nak melancong ke serata dunia aku bayar semuanya..

    Memang best tempat2 ni. Just kemampuan utk eksini je tak tau bila. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu tuan...klau ada duit mana2 pon boleh pergi

      Delete

Powered by Blogger.