5 Tips Sebelum Membeli Katil


Katil yang nikmat memang menjadi kunci tidur anda yang nyenyak. Jangan sampai anda salah membeli peralatan tempat tidur kerana tergila harga yang murah sahaja.

Untuk itu, pilihlah katil yang selesa dan indah menggunakan 5 kriteria ini, seperti yang dikeluarkan oleh lifehack.org.

1- Tahu anggaran anda

Anggaran memegang kriteria pertama untuk memburu katil idaman. Tentukan batasan harga tertinggi dan terendah, sehingga pelbagai pilihan di luar harga yang ditentukan tidak menjadi pilihan. Cara ini juga memudahkan anda memilih katil yang mudah dengan kemampuan.

2- Tentukan jenisnya

Tentukan jenis katil yang anda miliki, apakah single bed, double bed, atau jenis futon yang boleh digunakan di lantai. Memandangkan jenis katil yang anda inginkan juga memudahkan proses pemilihan dan pembelian agar lebih cepat.

3- Cari maklumat sebanyak mungkin

Setelah menentukan beberapa pilihan, cari maklumat sebanyak-banyaknya mengenai tilam tersebut. Jangan sampai anda hanya tertarik kerana design sahaja.

4- Bentuk stabil atau tidak

Tilam yang mengeluarkan suara apabila anda bergerak pastinya bukan pilihan pertama. Untuk itu, pastikan tilam yang ingin anda beli mempunyai bentuk yang stabil dan boleh digunakan tanpa banyak mengeluarkan suara.

5- Sesuaikan reka bentuk katil dengan bilik

Sesuaikan reka bentuk katil dengan reka bentuk bilik yang anda miliki, supaya masa tidur lebih selesa. Kerana tilam yang sesuai dengan reka bentuk bilik akan membuat anda bermotivasi untuk berehat lebih lama dan lebih nyenyak.

Selamat mencuba!

No comments

Powered by Blogger.