5 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Langkawi

SABAN hari, sebut saja tentang Pulau Langkawi pasti orang ingat tentang destinasi pelancongan yang sungguh memukau. Pelbagai aktiviti menarik yang anda boleh lakukan di Pulau Langkawi seperti snorkelling dan main jetski. Nak tahu lebih lanjut tentang destinasi menarik yang ada di Pulau Langkawi. Jom lihat dibawah!

5 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Langkawi

5 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Langkawi

1-SkyBridge

Apa yang menarik disini! Anda sendiri boleh lihat pemandangan Pulau Langkawi dari puncak paling menarik. Untuk ke SkyBridge, anda boleh menaiki kereta kabel.

2-Pantai Cenang

Pantai peranginan yang ada di Pantai Cenang merupakan destinasi yang menjadi tumpuan orang ramai termasuk pelancong dari luar negara. Pelbagai aktiviti air yang anda boleh cuba disini, selain mempunyai penginapan yang terbaik. Bagi anda ingin berbulan madu, disini tempat terbaik anda bersama-sama.

3-Underwater World Langkawi

                      Image result for Underwater World Langkawi

Merupakan destinasi yang agak popular di Pulau Langkawi. Konsepnya lebih kurang seperti di Aquaria KLCC yang menempatkan pelbagai kehidupan laut yang cantik. Bagi anda yang ingin melihat sendiri binatang seperti penguin, anda patut datang kesini.

4-Langkawi Wildlife Park

Merupakan taman hidupan liar yang dikatakan seperti mini zoo yang menempatkan pelbagai spesies hidupan liar. Memang menarik ahhh disini! Memang sesuai datang bersama dengan anak-anak ke sini.

5-Kereta Kabel Langkawi

                   Image result for Kereta Kabel Langkawi

Setiap yang datang ke Pulau Langkawi mesti mencuba menaiki kereta kabel yang seakan-akan seperti di Genting Highlands. Dari puncak Langkawi inilah anda boleh lihat pemandangan indah dari sini. Pasti mengagumkan setiap yang datang ke sini dengan harga yang berpatutan.

Bagi yang ingin mencari destinasi menarik untuk bercuti, pasti anda perlu datang sendiri ke Pulau Langkawi.

No comments

Powered by Blogger.