4 Hotel Di Cameron Highlands Ini Membuatkan Anda Seperti Berada Di Luar Negara

                bercuti-di-4-hotel-ini-buat-korang-rasa-seperti-berada-di-england-padahal-cameron-highlands-je-3

Mungkin anda sudah penat mencari tempat menarik di Cameron Highlands. Apakah tempat menarik ada di sana? Semuanya sama sahaja. Anda akan jumpa senarai seperti:

-Mossy Forest
-Cactus Valley
-Ladang Teh BOH Sungei Palas
-Big Red Strawberry Farm
-Kea Farm, Brinchang
-Pasar Malam, Brinchang

Senarai tempat menarik sudah ada. Bagaimana pula dengan kemudahan penginapan contohnya hotel? Biasanya orang akan cari hotel yang murah atau berpatutan.

Bercuti di tempat peranginan tanah tinggi, anda mesti mahu ia terasa bagaikan berada di luar negara. Dengan cuaca sejuk dan landskap bersama pokok pain yang tersusun, terasa tidak mahu pulang semula ke rumah. Bagaimana dengan tempat penginapan pula?

Sebut sahaja Cameron Highland pasti ramai yang dah pernah bercuti di pusat peranginan tanah tinggi ini kan? Disamping suhunya yang sejuk dan pemandangan yang menarik, macam-macam lagi yang boleh anda lakukan di sini.

Alang-alang dah sampai tu, apa salah anda menginap di 4 hotel ini yang bakal buat anda berasa seperti bercuti di England!

1- The LakeHouse, Tanah Rata

Memang cantik! Pemandangan yang cukup menarik serta seni bina hotel berkonsepkan English Tudor ini buat anda rasa seperti bercuti di luar negara.

Nak buat photoshoot pun memang sesuai sangat dekat sini apatah lagi kalau nak upload gambar!

               bercuti-di-4-hotel-ini-buat-korang-rasa-seperti-berada-di-england-padahal-cameron-highlands-je-2

2- The Smokehouse Hotel

Bukan setakat seni reka menarik yang dibina pada tahun 1937 sahaja, taman di sekelilingnya cukup menawan dipenuhi bunga bewarna warni dan tumbuhan menjalar di luar luar dinding rumah.

                screen-shot-2016-05-12-at-3-36-48-pm-630x417

3- Planters Country Hotel

Sebelum ini hotel ini dikenali The Bala’s Holiday Chalet. Banyak video klip lagu tempatan menggunakan lokasi ini dalam video muzik mereka.

                 pl3-630x420

4- Cameron Highlands Resort

Memang menarik ahh pemandangan dari resort tersebut.

                 cm1-630x345

Jom cuti sekolah ini mari kita bercuti di Cameron Highlands!

0 comment... add one now