Sinopsis Drama Sayang Papa Saya Tak? (Astro)


Sama-sama nantikan drama terbaru adaptasi novel Sayang Papa Saya Tak karya Hanni Ramsul. Diarahkan oleh Amie Maziah di bawah terbitan Suhan Movies & Trading. Gandingan Hisyam Hamid dan Emma Maembong sebagai teraju utama. Dibantu oleh pelakon-pelakon lain seperti Aida Khalida, Wan Sharmila, Eleena Sui, Fahad Iman dan ramai lagi.

JUDUL: SAYANG PAPA SAYA TAK?
EPISOD: 16
TARIKH / MASA: February 2017
SIARAN: Astro Ria 104 & Astro Ria HD 123
PENULIS NOVEL: Hanni Ramsul
PENGARAH: Amie Maziah
PENERBIT: Suhan Movies & Trading
PELAKON: Hisyam Hamid, Emma Maembong, Aida Khalida, Wan Sharmila, Izara Aishah, Eleena Sui, Fahad Iman, Luqman Hafidz

WATAK PELAKON

Hisyam Hamid sebagai Farish
Emma Maembong sebagai Raisya
Wan Sharmila sebagai Azyan
Izara Aishah sebagai Kasih
Eleena Sui sebagai Aleya
Aida Khalida sebagai Puan Rogayah

SINOPSIS SAYANG PAPA SAYA TAK?

Mengisahkan Raisya, gadis muda yang spontan, selamba dan mata duitan. Raisya yang enggan menyambung pelajaran, nekad melarikan diri dari rumah anak yatim yang dihuni dan mula bekerja sebagai pengasuh bayi di rumah keluarga Farish. Pengalaman dibesarkan di Rumah Asuhan Budi menjadikannya cekap dalam menguruskan Qalish, anak Farish yang dijaganya.

Kecekapan dan keikhlasan Raisya menjaga Qalish menyentuh hati tua ibu Farish, puan Rogayah lantas diaturkan supaya Farish mengahwini Raisya. Farish yang murung sejak kematian bekas isterinya Kasih, telah didesak oleh ibunya untuk mengahwini Raisya demi masa depan Qalish. Raisya pula bersetuju berkahwin dengan imbuhan RM100,000. Dicap sebagai mata duitan oleh suami sendiri tidak berbekas di hati Raisya kerana yang lebih penting adalah sumbangannya kepada Rumah Asuhan Budi.

Mereka berkahwin dan mula mencipta kisah yang penuh warna-warni dalam rumah tangga mereka. Saling mengenali satu sama lain, Raisya memberi impak positif untuk dia bangkit semula. Perlahan-lahan dia mula jatuh cinta untuk kali kedua, memberi ruang untuk Raisya sesuaikan diri sebagai seorang isteri.

Namun emosi Raisya terdera dengan kehadiran Azyan, kawan baik arwah Kasih dan juga Aleya, bakal tunang Fakhrul, adik kembar Farish yang turut meninggal dunia bersama Kasih.

Sama-sama kita nantikan drama terbaru ini tahun 2017!

No comments

Powered by Blogger.