Inilah Rahsia Disebalik Sistem HAARP Yang Membahaya Anda Perlu Ketahui


Apa sebenarnya sistem HAARP yang anda tahu? Mesti sebelum ini anda tidak pernah ketahui tentang rahsia sistem HAARP ini yang cukup berbahaya kepada kehidupan manusia di dunia. Saya akan kongsikan tentang rahsia sistem HAARP ini dengan lebih lanjut dibawah.

The High Frequency Program Penyelidikan Active Auroral (HAARP) merupakan program ionospheric research dibiayai bersama oleh Tentera Udara AS, Tentera Laut Amerika Syarikat, University of Alaska dan Projek Advanced Agensi Penyelidikan Pertahanan (DARPA), yang direka dan dibina oleh BAE Advanced Technologies (BAEAT).

Tujuannya adalah untuk menganalisis ionosfera dan menyiasat potensi untuk membangunkan teknologi peningkatan ionosfera untuk komunikasi radio dan pengawasan. Program HAARP dikendalikan kemudahan sub-artik utama, dinamakan Stesen Penyelidikan HAARP, atas tapak milik Air Force berdekatan di Gakona , Alaska.

Instrumen yang paling menonjol di Stesen HAARP adalah Penyelidikan Instrumen Ionosfera (IRI), frekuensi radio kemudahan pemancar berkuasa tinggi yang beroperasi di kawasan frekuensi tinggi (HF) band. IRI digunakan untuk membangkitkan sementara kawasan yang terhad ionosphere. Surat cara lain, seperti VHF dan radar UHF, yang magnetometer fluxgate, yang digisonde (alat bunyi ionosfera) dan magnetometer induksi, telah digunakan untuk mengkaji proses fizikal yang berlaku di rantau ini teruja.

Kerja di Stesen HAARP bermula pada tahun 1993. IRI bekerja semasa telah siap pada tahun 2007, dan kontraktor utamanya adalah BAE Systems Advanced Technologies. Pada 2008, HAARP telah dilakukan sekitar $ 250 juta dalam kos pembinaan dan operasi cukai yang dibiayai. Ia dilaporkan sementara ditutup pada Mei 2013, menunggu perubahan kontraktor. Pada bulan Mei 2014, ia telah diumumkan bahawa program HAARP itu akan kekal ditutup lewat tahun ini. Pemilikan kemudahan dan peralatannya telah dipindahkan ke University of Alaska Fairbanks pada pertengahan Ogos 2015.

HAARP adalah sasaran ahli-ahli teori konspirasi yang mendakwa ia mampu mengubah suai cuaca, melumpuhkan satelit dan mengenakan kawalan minda atas manusia, dan bahawa ia telah digunakan sebagai senjata terhadap pengganas. Ahli-ahli teori seperti menyalahkan program ini kerana menyebabkan gempa bumi, kemarau, ribut dan banjir, penyakit seperti Perang Teluk syndrome dan sindrom keletihan kronik, 1996 nahas TWA Flight 800, dan 2003 kemusnahan kapal angkasa Columbia. Pengulas dan ahli-ahli sains mengatakan bahawa penyokong teori ini adalah "kurang maklumat", kerana kebanyakan teori-teori yang dikemukakan jatuh di luar daripada kebolehan kemudahan itu dan sering di luar skop sains semula jadi.

Konspirasi HAARP

HAARP adalah subjek teori numerous conspiracy. Pelbagai individu telah membuat spekulasi tentang motif dan keupayaan projek tersembunyi. Sebagai contoh, Rosalie Bertell memberi amaran pada tahun 1996 tentang penggunaan HAARP sebagai senjata tentera. Michel Chossudovsky yang dinyatakan di dalam sebuah buku yang diterbitkan oleh Jawatankuasa Pembaharuan Kewangan dan Ekonomi yang "bukti saintifik baru-baru ini menunjukkan bahawa HAARP beroperasi sepenuhnya dan mempunyai keupayaan mencetuskan banjir, kemarau, ribut taufan dan gempa bumi." Dari masa ke masa, HAARP telah dipersalahkan kerana mencetuskan bencana seperti kemarau, ribut taufan, ribut petir, gempa bumi di Iran, Pakistan, Haiti, Turki, Greece dan Filipina, gangguan kuasa utama, menembak jatuh TWA Flight 800, sindrom Perang Teluk, dan sindrom keletihan kronik.

Tuduhan termasuk yang berikut:

-Jurnal tentera Rusia menulis bahawa ujian ionosfera akan "mencetuskan lata elektron yang boleh flip kutub magnet Bumi".

-Parlimen Eropah dan badan perundangan negeri Alaska diadakan perbicaraan mengenai HAARP, bekas alasan "kebimbangan alam sekitar".

-Nick Begich Jr., anak bekas Wakil AS Nick Begich dan U.S. saudara Senator Mark Begich, pengarang Angels Jangan Main HAARP ini, telah mendakwa bahawa HAARP boleh mencetuskan gempa bumi dan menghidupkan suasana atas ke dalam kanta gergasi supaya "langit secara literal akan muncul untuk membakar", dan mengekalkan laman web yang mendakwa HAARP adalah alat kawalan minda.

-Bekas Gabenor Minnesota dan menyatakan teori konspirasi Jesse Ventura mempersoalkan sama ada kerajaan sedang menggunakan laman web ini untuk memanipulasi cuaca atau untuk membedil rakyat dengan gelombang radio fikiran kawalan. Jurucakap Tentera Udara berkata Ventura membuat permintaan rasmi untuk melawat stesen penyelidikan tetapi ditolak -. "Dia dan anak kapalnya muncul di HAARP anyway dan dinafikan akses"

-Pakar Fizik Bernard Eastlund mendakwa HAARP termasuk teknologi berdasarkan sendiri paten yang mempunyai keupayaan untuk mengubah suai cuaca dan meneutralkan satelit. Ia telah dicadangkan sebagai penyebab latar belakang frekuensi rendah.

-Universiti Stanford profesor Umran Inantold Sains Popular bahawa cuaca kawalan teori konspirasi adalah "benar-benar kurang arif," menjelaskan bahawa "ada sama sekali apa yang boleh kita lakukan untuk mengganggu [cuaca] Sistem Bumi. Walaupun HAARP kuasa memancarkan adalah sangat besar, ia jauh ketinggalan berbanding dengan kuasa kilat kilat dan terdapat 50 hingga 100 kilat memancar setiap saat. intensiti HAARP adalah sangat kecil. "

Komputer saintis David Naiditch menyifatkan HAARP sebagai "magnet untuk ahli-ahli teori konspirasi", mengatakan bahawa HAARP ini menarik perhatian mereka kerana "tujuannya kelihatan amat misteri kepada saintifik kurang maklumat". Wartawan Sharon Weinberger memanggil HAARP "Moby Dick teori konspirasi" dan berkata populariti teori konspirasi sering over shadows manfaat HAARP boleh berikan kepada komuniti saintifik.

Austin Baird menulis dalam Alaska Dispatch berkata, "Apa yang membuat HAARP terdedah kepada konspirasi kritikan adalah mudah. ​​Kemudahan ini tidak terbuka pintunya dengan cara yang sama seperti kemudahan penyelidikan persekutuan yang dibiayai lain di seluruh negara, dan ia tidak pergi kepada yang besar usaha untuk menjelaskan kepentingan penyelidikan kepada orang ramai. "

Pada bulan Ogos 2016, sebagai tindak balas kepada dakwaan ini, kemudahan itu mengumumkan bahawa ia akan mempunyai hari terbuka, membolehkan pengunjung untuk melawat kompleks.

Beringatlah! Sistem HAARP ini merupakan senjata pemusnah secara senyap terhadap perubahan cuaca dan kehidupan manusia di dunia. Ini adalah semua agenda Amerika Syarikat semata-mata!

No comments

Powered by Blogger.