Mengapa Pakaian Orang Arab Kini Nyaris Telanjang


ADA yang bertanya: "Mengapa pakaian orang-orang Arab pun hari ini mulai banyak yang nyaris telanjang?"

Saya jawab: "Bandingkan antara pakaian orang Eropah abad 15-an dengan pakaian orang Arab hari ini. Orang Eropah abad itu pakaiannya masih kelihatan sopan dan panjang-panjang. Kerana mereka baru saja belajar dari Islam. Perlu diketahui bahawa Andalus baru runtuh tahun 1492 M manakala di tahun itu, pengganti Andalus iaitu Kesultanan Turki Utsmani sudah 193 tahun berdiri (mulai tahun 1299 M) dan terus berlangsung hingga tahun 1923 M.

Jadi, Eropah ketika itu baru belajar dari Islam, maka pakaian mereka masih sopan. Semakin ke sini, pakaian mereka semakin pendek hingga telanjang bulat. Di saat itulah dunia Arab dan muslimin mula kehilangan Islam mereka dan semakin banyak belajar dari orang-orang kafir. Maka jelas terlihat, pakaian mereka pun semakin pendek dan nyaris telanjang.

Begitulah, semakin jauh dari syariat Allah maka manusia akan semakin mirip binatang dan seterusnya akan lebih sesat daripada binatang.

Pakaian manusia daripada panjang dan sopan menjadi semakin pendek, ringkas dan terus pendek sehingga tarikh sama sekali.

Perlu diketahui, sesungguhnya guru besar mereka adalah Iblis!

Bacalah kembali Surat Al A'raf: 27. Bahawa Iblis telah berjaya melucutkan ayah Adam dan ibu Hawa.

Oleh itu Allah memanggil semua anak cucu Adam tanpa terkecuali, walaupun tidak menggunakan bahasa iman. Dengar:

"Hai anak Adam, janganlah sekali-kali kamu dapat ditipu oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapamu dari surga, ia menanggalkan dari keduanya pakaiannya untuk memperlihatkan kepada keduanya 'auratnya."

No comments

Powered by Blogger.