Henry Bakal Dilantik Pembantu Jurulatih Arsenal B-18

BEKAS penyerang Arsenal, Thierry Henry bakal dilantik menjadi pembantu jurulatih skuad Arsenal bawah 18 tahun pada musim hadapan.

Menurut sumber Goal.com, Henry telah melengkapkan lesen kejurulatihan kelas A UEFA di bawah kendalian FA Wales di bulan Mac lalu dan telah bekerjasama dengan pasukan muda skuad The Gunners namun kini dia ditawarkan jawatan rasmi tersebut.

Difahamkan, Henry kini boleh menguruskan pasukan di bawah taraf Liga Perdana atau akademi remaja dan dia dijangka akan membantu Kwame ampadu bermula pada musim hadapan

Dalam pada itu, Henry turut menerima kritikan kritikan daripada bekas pemain Swansea City, Will Foley berikutan bekas pemain Kebangsaan Perancis itu hanya melengkapkan lesen berkenaan dalam tempoh yang singkat di mana ia sepatutnya perlu melalui proses pembelajaran selama 180 jam dalam tempoh setahun.

"Tidak mungkin dia (Henry) melengkapkan lesen B UEFA dan menamatkan semua penilaian serta tugasan beliau untuk mendapatkan lesen A apabila orang lain yang terlibat tidak mendapat peluang," katanya pada Mac lalu.

Sebelum ini, Henry telah membuat sebanyak 123 penampilan bersama Perancis.

No comments

Powered by Blogger.