Alicia Vikander Jadi Lara Croft Dalam Filem Tomb Raider Baru



Alicia Vikander,aktres dari Sweden telah mendaftar untuk berlakon sebagai watak Lara Croft dalam Filem Tomb Raider terbaru.

Dia mengikut jejak langkah Angelina Jolie yang membintangi kedua-dua penyesuaian pertama siri permainan lebih daripada 10 tahun yang lalu.

Terdapat khabar angin sekuel selama bertahun-tahun, dengan pelbagai pelakon Hollywood dikaitkan dengan bermain arkeologi-pengembara.

Daisy Ridley, Emilia Clarke, Cara Delevigne dan Gemma Arterton adalah semua pilihan depan, menurut laporan.

Pada bulan Februari, Alicia memenangi pelakon terbaik menyokong Oscar untuk peranannya dalam The Danish Girl, bertentangan Eddie Redmayne.

Dia juga berlakon dalam Filem Ex Machina dan dia baru selesai penggambaran bersama Matt Damon dalam Jason Bourne, yang pada akhir tahun ini.

Lara Croft mula melanda skrin kita pada tahun 1996 apabila Tomb Raider telah dikeluarkan pada PlayStation dan PC. Ia sejak pergi untuk menjual lebih daripada 45 juta permainan di seluruh dunia.

Lara merupakan salah satu daripada wajah-wajah yang paling terkenal dalam dunia permainan dengan ekor kuda coklat beliau, atas tangki biru dan pistol dua.

Dan dia menjadi watak wanita pertama yang membuat ia ke skrin besar.

Tiga tahun lalu permainan ikonik telah semula boot-dengan pengarah menjelaskan kepada Newsbeat bahawa dia "Konsep Baru Tomb Raider untuk penonton yang moden".

Beliau seterusnya berkata dia mahu memberi Lara ", yang terus-kedalaman emosi", yang merupakan sesuatu Alicia kini akan ditugaskan.

Filem baru dijangka keluar pada akhir 2017.

No comments

Powered by Blogger.