Selamat Tahun Baru Cina 2016-Tahun Monyet

Chinese Zodiac / Shio menggunakan 12 Tanda-Tanda haiwan untuk memprediksi nasib 12 Shio binatang yang Tikus, Sapi, Harimau, Kelinci, Naga, Ular, Kuda, Domba, Monyet, Ayam, Anjing dan Babi. 12 Tanda-Tanda zodiak Cina ditentukan oleh tahun kelahiran seseorang menjadi semangat untuk diri mereka sendiri. 

Ramalan Shio Cina di Tahun 2016 - Tahun 2016 adalah tahun Monyet. Tahun 2016 adalah yang 4713 Tahun Cina. Hari Tahun Baru Cina adalah pada 19 Februari 2016.

Masyarakat Cina saban tahun akan merayakan tahun baru dalam kalendar mereka. Pada 8 Februari 2016 Hingga 27 Januari 2017. Tahun monyet ini membuatkan setiap orang mengalami perkembangan yang cepat cenderung kepada Perubahan dari fizikal dan mental. 

Apa keistimewaannya Tahun monyet?
Tahun monyet akan menarik alam mereka. Monyet adalah haiwan cerdas, cergas,  dan kreatif.Mereka adalah pemecah masalah, bekerja sama dengan kelompok mereka sekaligus menunjukkan kebebasan berkait dengan berprestasi. Monyet adalah haiwan yang melambangkan gerakan Yang berprestasi tinggi dan Cemerlang dalam banyak hal.

Tahun monyet dikatakan Oleh Sesetengah pihak adalah tahun yang terbaik Untuk melakukan sesuatu dan mengejar Kejayaan. Setengah daripada mereka beranggapan bahawa kegagalan Sesuatu kemalangan perkara sebelum ini akan boleh membebaskan dilakukan dengan jayanya.

Monyet api adalah lambang kuasa dan Kekuatan kaitan Sumatera tenaga Yang Amat Besar dan juga semangat yang besar bagi mereka yang lahir pada Tahun monyet api.Mereka ini akan terus berusaha untuk menjadikan Tahun monyet api ini sebagai rangsangan untuk menempa kejayaan Yang lebih besar.

Kepercayaan Masyarakat Cina bahawa Tahun ini jika mahu selamat dan berjaya dalam kehidupan, Maka seeloknya mengelakkan kegiatan kumpulan yang bersifat provokasi dalam sesuatu hal,tidak perlu diikutkan segala maklumat pergolaan Politik, Revolusi dan diskriminasi..jadi bagi Masyarakat Cina,mereka percaya bahawa tahun ini kepada perlukan sifat berhati-hati dalam memiliki kawan,kumpulan dan komuniti ..

Dalam hal Perniagaan,tahun ini merupakan Tahun berisiko dalam Perniagaan namun benih kejayaan akan datang tanpa dirancang..setiap orang Perlu Melihat kehadapan untuk berdaya Saing ... ini antara intipati perbualan saya dengan rakan berbangsa Cina berbilang hari lepas..masyarakat Cina amatlah mempercayai setiap tahun menjanjikan- Feng shui yang tersendiri.

Sumber: telegraf

No comments

Powered by Blogger.