Simbol- Simbol Illuminati Pengikut Freemason

Illuminati berasal dari frasa yang bermakna mencerahkan . Banyak yang beranggapan illuminati merupakan perkumpulan rahsia yang paling popular di dunia . Perkumpulan tersebut disebut - sebut sedang menyusun apa yang disebut tatanan dunia baru . Ada beberapa simbol yang biasa digunakan illuminati :

1. All Seeing Eye
                                      

Simbol ini merupakan simbol illuminati yang paling popular . Simbol ini bermakna Lucifer melihat segala sesuatu gengan teori konspirasi . Simbol ini juga bermakna ' ia ' melihat dan menonton semua pengikutnya mengubah dunia . Simbol ini boleh didapati di wang dolar Amerika Syarikat . Simbol ini sebenarnya berasal dari Mesir dan biasa disebut mata penyelenggaraan .

2. Nazi Salute

Adolf Hitler adalah salah seorang yang mempopularkan simbol Illuminati ini . Menurut teori konspirasi , Hitler sebenarnya dipaksa oleh Amerika Syarikat untuk masuk ke dalam Perang Dunia Kedua tanpa ia sedari . Bank - bank dan syarikat - syarikat yang mendapat keuntungan semasa Perang Dunia II sebenarnya menjadi sumber kewangan bagi kaum illuminati .

3. The Owl of Minerva

                                

Burung hantu merupakan perwujudan dari Dewi Kebijaksanaan Minerva . Minerva merupakan dewi agama pagan yang kuat dan penguasa dunia bawah . Simbol Illuminati ini untuk menggambarkan mesej bahawa mereka kuat dan menguasai dunia . Simbol ini juga terdapat di wang dolar Amerika Syarikat .

4. Pentagram


                                

Simbol Illuminati ini menandakan amalan dan promosi ilmu hitam . Pentagram juga merupakan penanda kemenangan atas semangat untuk mengubah dunia . Banyak pula yang mengaitkan pentagram dengan lambang kambing bertanduk .

5. Eternal Flame

                           

Disebut juga api abadi . Api yang menghasilkan cahaya menggambarkan illuminati . Di sini simbol Illuminati tersebut bermaksud illuminati merupakan lambang pencerahan . Api juga merupakan simbol bahawa tatapan dunia lama akan hancur dan diganti oleh tatanan dunia baru.Patung Liberty memegang api abadi dan menjadi simbol kuasa illuminati .

6. The Obelisk

                                

Simbol Illuminati ini terdapat di banyak tempat di dunia . Simbol ini berkaitan dengan dewa Mesir yang disebut Ra . Beberapa tempat yang mempunyai obelisk adalah Washington , London , New York , dan Vatican . Beberapa orang percaya , apabila obelisk dilihat dari atas , akan kelihatan seperti titik dalam lingkaran yang merupakan simbol illuminati yang terkenal.Obelisk merupakan simbol kuasa .

Sumber : Liputan6

No comments

Powered by Blogger.